4 maj 2018

"Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" (wydanie ilustrowane) J.K Rowling

"Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" to jeden z dodatków do serii o Harrym Potterze napisany przez autorkę całej serii, czyli J.K. Rowling. Jakiś czas temu z okazji nadchodzącego filmu wznowiono wydanie tego dodatku wraz z pozostałymi dwoma, jakimi były "Quidditch przez wieki" oraz "Baśnie Barda Beedle'a" (ich recenzje znajdziecie kolejno tu, tu i tu). O ile wówczas byłem zadowolony z tego jak wyglądają "Fantastyczne zwierzęta" oraz że w ogóle mogę je w końcu mieć u siebie w biblioteczce, to nie podejrzewałem, że z małej książki posiadającej tak niewiele treści uda się wyczarować coś tak pięknego, jakim jest opisywana dzisiaj książka.

Nowe wydanie "Fantastycznych zwierząt" zyskało zdecydowanie większy format, jak i zupełnie nową, pełną kolorów oprawę graficzną. Za okładkę, jak i liczne ilustracje zamieszczone w środku odpowiadała Olivia Lomenech Gill. Początkowo myślałem, że tak jak przy ilustrowanych wersach Harry'ego Pottera, tak i tutaj do pracy zaprzęgnięty zostanie Jim Kay. Wprawne oko potteromania jednak bez problemu wyłapie że strona wizualna tym razem nie należała od Jima Kay'a. I nie chodzi o to, że go nie lubię, po prostu dobrze jest od czasu do czasu dać szansę komuś innemu. Wybór ilustratorki jak dla mnie bardzo na plus. Ilustracje nie dość że są przepiękne, to jeszcze mają w sobie coś baśniowego, co idealnie dopasowuje się do tematyki jaką są magiczne stworzenia. 
Jeżeli chodzi o treść, to jest ona taka sama jak w mniejszym wydaniu, więc tak naprawdę największą gratką będą tu wspomniane już wspaniałe ilustracje autorstwa Olivii Lomenech Gill. Na kartach książki autorka pod postacią słynnego magizoologa Newta Skamandera opisuje siedemdziesiąt pięć gatunków najróżniejszych magicznych stworzeń. Niestety co od razu można zauważyć, niektóre z opisów są bardzo nierówne. Jedne mają kilka ogólnikowych zdań, podczas gdy za sprawą innych mamy możliwość poznać o wiele bardziej szczegółowo wybrane stworzenia. Wiele z nich fani serii o Harrym Potterze na pewno będą kojarzyć z książek, ale nawet Ci dobrze obeznani w magicznym świecie dzięki tej lekturze pozyskają garść nowych, nieznanych im wcześniej informacji.

Od razu zaznaczam, że oceniałem tę książkę przede wszystkim od strony wizualnej, bo przy takim wydaniu to ono bierze górę nad treścią, z którą zresztą miałem okazję zapoznać się już jakiś czas temu. Co zaś tyczy się "Fantastycznych zwierząt i jak je znaleźć", to jeżeli nie szkoda Wam pieniędzy na takie wydania, to koniecznie powinniście je mieć w swoim zbiorze. Pod względem graficznym "Fantastyczne zwierzęta" przebijają nawet ilustrowane wydania Pottera. Nie wspominając już o poprzednim, ładnym, choć niezwykle skromnym wydaniu tego dodatku.
Ocena książki: 10/10

Tytuł: Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć (wydanie ilustrowane)
Autor: J.K. Rowling
Ilość stron: 138
Wydawnictwo: Media Rodzina

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.

3 komentarze:

  1. Przepiękne są te ilustrowane wydania! Nie mogę doczekać się już Czary Ognia <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdziwa gratka dla fanów Pottera ;) Ja zamierzam zebrać całą kolekcję tych ilustrowanych wydań.
    A tutaj faktycznie zmiana ilustratora jest w porządku - nadaje takiej baśniowości bardziej !

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam tę książkę tylko w Empiku, ale poświęciłam chwilę na przejrzenie ilustracji i są one przepiękne! Wzbudziły we mnie szczery zachwyt i aż zapragnęłam tej książki u siebie. Ale póki co myślę, że się wstrzymam, bo nie jest to mój must-have.

    OdpowiedzUsuń