21 sie 2015

#Liebster Blog Award

Witajcie! Jako, że sierpień okazał się miesiącem tagów, mam dla was dzisiaj Liebster Blog Award do którego zostałem nominowany przez Martę z bloga martamrowiec.pl. Jest to prawdopodobnie ostatni tag w tym miesiącu, kolejne planuję na pierwszą połowę września. No to co... zaczynamy!

Jaka jest Twoja ulubiona książka polskiego autora?
Przyznam szczerze, że nie nadszedł jeszcze moment, w którym skupiłbym się na polskich autorach i znał ich twórczość na tyle dobrze, by móc napisać, która książka jest moją ulubioną. Niemniej jednak jeżeli mam już coś wybrać, to "Tango" Mrożka ze wszystkich przeczytanych książek polskich pisarzy najbardziej zapadło mi w pamięć.

Czy czytasz jakieś magazyny książkowe? Jeżeli tak to jakie i czego w nich głównie szukasz?
Nie czytam i na ten moment nie czuję takiej potrzeby. Podobne informacje i artykuły zamieszczane w magazynach mam dostępne w internecie i to mi w zupełności wystarczy.

Co najbardziej podoba Ci się w czytaniu książek i czy od zawsze lubiłeś/łaś czytać?
W czytaniu książek najbardziej podoba mi się możliwość oderwania od spraw przyziemnych i przeniesienie do miejsc i światów, które nie istnieją lub których nie będę miał okazji nigdy zobaczyć. Jako dziecko lubiłem czytać, aczkolwiek tylko te książki, które sam świadomie wybrałem. Moja niechęć do lektur szkolnych utrzymała się przez całą moją edukację.

Jaka jest Twoja ulubiona pora i pozycja do czytania?
Najlepiej czyta mi się popołudniami, przy świetle słonecznym, na siedząco :)

Wymień trzy książki, które najbardziej zapadły Ci w pamięć. Dlaczego akurat te?
Cała seria "Harry Potter", "Park Jurajski" i "Władca Pierścieni". Te książki w największej mierze składają się na moje dzieciństwo, dlatego też zajmują specjalne miejsce w moim sercu. Zaszczepiły one we mnie miłość do magii i dinozaurów, która trwa po dzień dzisiejszy.

Jaka była/byłaby pierwsza książka, którą czytałeś/czytałbyś swojemu dziecku? 
Najpewniej sięgnąłbym po zbiór baśni Braci Grimm jako, że jest to klasyka sama w sobie i wychodzę  z założenia, że każde dziecko powinno ją poznać.

Którą książkę chcesz mieć koniecznie w swoich zbiorach?
Łatwiej byłoby chyba zapytać, której koniecznie mieć nie chcę. Na komputerze mam zapisaną listę ponad stu książek, które koniecznie chciałbym przeczytać (przeczytać= także posiadać). Nie brak tam klasyki, książek autorstwa Kinga, Rice i wielu, wielu innych. Być może niebawem wrzucę tę listę na bloga ;)

Książka idealna na jesienną chandrę?
"Poradnik Pozytywnego Myślenia" autorstwa Matthewa Quicka. Jest to lekka, przyjemna i jakże pozytywna lektura, pełna prostych prawd na temat życia. Książka ta, na jesienną chandrę wydaje się być idealna.

Co najbardziej lubisz i czego nie znosisz w prowadzeniu bloga?
Najbardziej uwielbiam swobodę wyrażania własnej opinii. Mogę pisać o tym na co mam ochotę i nikt w tym zakresie nie ma nade mną kontroli. Jeżeli jakaś książka nie przypadnie mi do gustu nie muszę tego ukrywać ponieważ blog jest moim królestwem. Najbardziej w blogowaniu uciążliwa jest  dla mnie zależność od internetu. W razie większej kilkudniowej awarii jako bloger mam związane ręce i całe moje plany szlag trafia.

Okładka książki, która urzekła Cię od pierwszego wejrzenia?
Dużo było takich okładek. Ostatnio szczególnie urzekła mnie oprawa graficzna "Marsjanina" pióra Andy'ego Weira. Świetny dobór kolorów połączony z prostotą. Chociaż książki tej jeszcze nie czytałem, okładka wydaje się idealnie oddawać tematykę w jakiej umieszczona jest ta powieść.

Czytasz poradniki? Tak? Nie? Dlaczego?
Nie przepadam za nimi i nie czytam. Przynajmniej na ten moment nie posiadam takiej potrzeby, co jest chyba dobrym znakiem tego, że ogólnie w życiu radzę sobie całkiem nieźle. Jedynym odstępstwem od tego był poradnik Tomasza Tomczyka pt. "Blog". Wychodzę z założenia, że poradnik w niczym nie pomoże, jeżeli człowiek nie będzie posiadał w sobie chęci na zmiany. To ona jest najważniejsza, a nie rady od "szczęśliwego i spełnionego autora poradnika".

Do tego tagu nominuję Ewelinę w dowolnie.pl, kolejna nominacja powinna Cię zmotywować do napisania jakiegoś postu ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz